Bont voor Dieren heeft de publieksprijs gewonnen van de NRC Charity Award 2015. Er is maar liefst 7683 keer online gestemd op de winnende advertentie. De prijs bestaat uit advertentieruimte ter waarde van €75.000. Dit bedrag kan worden ingezet in NRC Handelsblad, nrc.next of NRC Weekend. De advertentie is een ontwerp van reclamebureau Red Urban dat geheel belangeloos zijn medewerking heeft verleend.
De NRC Charity Award is in het leven geroepen om de goede doelen te helpen om hun boodschap te verspreiden. Goede doelen zoals Bont voor Dieren, hebben vaak minder te besteden dan commerciële instanties. Daarom is deze prijs zo ontzettend waardevol voor ons.
Met de winnende ‘Bont. Wat denk je zelf?’ advertentie worden jongeren in hun eigen taal aangesproken om zelf eens goed na te denken voordat ze een jas met bontkraag kopen – zonder met de bekende ‘vinger’ te wijzen.
Met dank aan reclamebureau Red Urban Amsterdam
Creatie: Patrick van Haperen, Robin Meekel, Floris Kreulen
Illustratie: Fabian Schulting