23 mei 2019 – Bont voor Dieren was donderdagavond aanwezig tijdens de uitreiking van de SAN-Awards. Stichting Adverteerdersjury Nederland had de Bontblockercampagne genomineerd voor een de adverteerdersprijs, die staat voor de bekroning van subliem en inspirerend vakmanschap: campagnes die opvallen door effectiviteit en creativiteit.
De Bontblocker is deze winter op diverse plekken in het land voor etalages geplaatst van winkels waar nog altijd bont wordt verkocht. Op deze manier wilden wij huidige en aanstaande kopers en verkopers van bont bewust maken van het dierenleed dat de bontindustrie teweeg brengt. Zowel online als op straat konden geïnteresseerden middels het betalen van een Tikkie bijdragen aan de parkeerkosten en vervoerskosten die werden gemaakt om daar te staan. Tegelijk ging een toegewijd team van Bont voor Dieren op straat in gesprek met winkeliers om informatie te verstrekken over de herkomst van bont. Zo hebben meerdere mensen hun bontkraag aan ons gedoneerd en hebben velen ons aan de hand van verstrekte informatie beloofd geen bont te kopen. We hebben de award niet gewonnen, maar we zijn ontzettend blij dat onze campagne middels een nominatie is erkend.
Zonder de geweldige steun van Roorda Reclamebureau hadden wij deze campagne en deze nominatie niet aan onze lijst van successen toe kunnen voegen. Wij voelen ons als stichting dan ook ontzettend vereerd dat zij ons al een aantal jaar belangeloos helpen bij het bedenken en uitzetten van onze spraakmakende, landelijke campagnes.
Wil je altijd op de hoogte zijn van ons laatste nieuws? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang deze regelmatig in je mailbox.