14 februari 2019 – Afgelopen week lanceerden wij onze nieuwe spraakmakende campagne ‘Insta vs Reality‘ op Instagram. Van internationaal bekende influencers zijn foto’s waarop zij met bont pronken zo bewerkt, dat het net lijkt alsof ze op een bontfokkerij staan. Deze foto’s worden voorzien van een tag, waardoor de influencers persoonlijk op de hoogte worden gebracht.
Met deze campagne vragen wij aandacht voor het bont dat op Instagram wordt geplaatst. De influencers die zijn gefotoshopt hebben soms wel tot 700.00 volgers en geven hiermee het signaal af dat bont mooi en modieus is. Door hun populariteit hebben ze veel invloed op het gedrag van hun volgers. Het gevolg is dat zij ook bont gaan of blijven kopen. De achtergronden van de bewerkte foto’s moeten een zodanig schrikeffect hebben, dat de influencers en hun volgers inzien wat de realiteit is achter het dierenleed dat ze dragen. Ook hoopt Bont voor Dieren dat influencers er bewust voor kiezen geen kleding met bont te promoten als een kledingmerk dat bont verkoopt dit aan ze vraagt.
De stijl van de campagne is een spin-off van Dom Bontje 2018, waarin voor het eerst gebruik werd gemaakt van bewerkte achtergronden.
De campagne ‘Insta vs Reality’ is (belangeloos) mogelijk gemaakt door onze vrienden van Reclamebureau Roorda.
Wil je altijd op de hoogte zijn van ons laatste nieuws? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang deze regelmatig in je mailbox.