De wintercollectie van 2022 bevat al geen enkele bontkraag meer. Het merk, dat mateloos populair is onder jongeren en jongvolwassenen, stond juist bekend om hun jassen met flinke bontkragen van wasbeerhond en capuchons met konijnenbont aan de binnenkant. De jassen zijn goed te herkennen aan een geel label.
De voornaamste reden voor Parajumpers om te stoppen met bont is dat het merk duurzamer wil ondernemen. Onder het motto ‘Right Hair, Right Now‘ zet het merk flink in op verduurzaming van hun collecties. Bont hoort daar niet meer bij. Parajumpers heeft ook op elk logo de tekst ‘That Others May Live‘ geborduurd. Ze nemen daarmee het standpunt in dat keuzes van vandaag effect hebben op morgen en dat het nu hoog tijd is om voor de toekomst van de aarde te zorgen.
We zijn blij dat ook Parajumpers uiteindelijk de juiste beslissing heeft genomen. Helaas zijn er nog steeds merken als Woolrich, Louis Vuitton en Goldbergh die nog bont verkopen. Wij zullen onze pijlen blijven richten op deze merken om ze te overtuigen diervriendelijke keuzes te maken.
Wil je altijd op de hoogte zijn van ons laatste nieuws? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang deze regelmatig in je mailbox.